Meta Keywords – Słowa Kluczowe
<meta name="keywords" content="">
Meta name
keywords
, czyli meta tag ze słowami kluczowymi.
<meta name="keywords" content="...">
Obecnie występuje jedynie jako relikt poprzedniej epoki wyszukiwarek internetowych. W czasach kiedy specjaliści od garażowego pozycjonowania prześcigali się w wypełnianiu go istotnymi, w ich mniemaniu, słowami. Algorytmy Google w latach 90-tych i wczesnych latach XXI wieku oceniały pozycję strony opierając się m.in. o treść elementu keywords. Już tego nie robią, z prostej przyczyny. Element ten był zazwyczaj zasypywany słowami kluczowymi, które były po prostu wymieniane po przecinku w myśl zasady im więcej tym lepiej. Teraz w epoce Content is a King, treść jest najistotniejszym elementem gry o pozycję, a rolę elementu keywords przejęły niejako opisy. Niestety wypełniając opisy nie wystarczy już jedynie wymienić keywords’ów, teraz trzeba je ubrać w zdania, tak aby jeszcze użytkownik miał coś z tego, a nie tylko wyszukiwarka. Gdybyśmy jednak chcieli zaszaleć z tym elementem (ale zapewniam, że ma to mały sens merytoryczny) moglibyśmy go wypełnić następująco.
<meta name="keywords" content="F2 Eliminator, deska windsurfingowa 2014, silnowiatrowa deska, deska dla zaawansowanych surferów, deska na falę, deska na płaską wodę">
Dostrzegacie już pewnie analogię pomiędzy niegdysiejszym keywords
, a obecnym description
. To tak tytułem zakończenia jeszcze, żeby każdy dobrze zanotował: element keywords w żadnym stopniu nie wpływa na pozycję w wyszukiwarce, umieszczanie go na stronie nie ma większego sensu, no ale z drugiej strony nikt nam również tego nie zabroni.