Tekst linka, tekst anchora
<a>tekst linka</a>
Tekst, który znajduje się w elemencie <a>
często przez specjalistów od pozycjonowania zwany jest tzw. tekstem anchora, czyli najprościej mówiąc tekstem naszego linka. Mamy pełną dowolność dobierając teksty linków. Popularnym sposobem nazywania linków jest podanie tam po prostu nazwy strony internetowej, do której dany link prowadzi, ale nie jest to konieczne.
<a href="how2html.pl">how2html.pl</a>
Szczególnie pożądanym przez wyszukiwarki internetowe sposobem linkowania do danej strony jest umieszczenie w tekście linka krótkiego opisu strony, do której dany link prowadzi.
Tekst linka prowadzący do strony z naszym kursem mógłby wyglądać następująco.
<a href="how2html.pl">kurs html</a>
Po co bawić się w dodawanie opisu, zamiast stosować po prostu nazwę samej strony internetowej, do której link prowadzi? Google i inne wyszukiwarki internetowe oceniają treść naszej strony głównie na podstawie linków zewnętrznych z innych stron prowadzących do naszej strony.
Strona może znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania na daną frazę (słowo kluczowe), jeśli posiada wiele linków, z tekstem tej frazy.
Jeśli wiele stron zewnętrznych będzie linkowało do naszej strony z kursami, a w tekście linka będzie np. wyrażenie „kurs html”, tym większa szansa, że strona ta pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania, właśnie na zapytanie „kurs html”.
Pozyskiwanie linków ze stron zewnętrznych jest jedną z technik tzw. pozycjonowania, czyli wszelkich działań mających na celu osiągniecie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce internetowej na daną frazę, słowo kluczowe. Pozycjonowanie jest zamiennie używane z tzw. SEO (ang Search Engine Optimization), czyli optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych (głównie Google).